Followers

Khamis, 6 Oktober 2011

Aiskrim Chocolate Homemade

 salam petang...jom kita layan aiskrim petang nie..senang rupanya nak buat aiskrim ni rupanya..ingat susah la sgt..kalau tau dah lama buat..jom la kita semak resepi..pala pening pulak nak membebel panjang..resepi asal ada menggunakan oreo.saya tidak menggunakannya..
Resepi asal:-)My Resepi shen

 Bahan-bahan:-)


1 liter susu UHT Ducth Lady perisa Chocolate
450g Creamer Coffee-mate


Bahan tambahan (ikut suka nak letak atau tak)

4 sudu besar serbuk koko
50g badam cincang
coklat masakan yg dicairkan


Cara-caranya:-)

  • Masukkan sedikit demi sedikit coffee-made ke dlm susu UHT yg sedang dipukul.
  • Setelah sebati, masukkan gula dan pukul lagi selama lebih kurang 7-10 min
  • masukkan ke dlm bekas dan bekukan selama 5 jam/separuh beku.
  • Keluarkan dan pukul semula selama 5-10 min lagi
  • masukkan ke dlm bekas, masukkan badam dan coklat yg telah dicairkan.
  • kacau sedikit dan bolehlah dimasukkan semula ke dlm peti sejuk
  • Biarkan sehingga beku dan sedia untuk dihidangkan....


Resepi ni akan menghasilkan 2.5 liter aiskrim yg lazat untuk hidangan seisi keluarga...

4 ulasan:

Razil Tahir berkata...

waaahh!! sedapnya aiskrim cokelat... home made plak tue... hm... nak! haha :)

fiza damia berkata...

razil tahir..memang sedap rasa mcm aiskrim wall tu..blh makan banyak2 kali..nak ke..hehehe

adda syuhada berkata...

habis la kilang aiskrim klu cmni..kihkih

fiza damia dahlia berkata...

adda;dah payah beli ais krim kat kedai skrg ni.buat je.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

Recent Posts

Terdapat ralat dalam alat ini

RECENT VISITORS

Jalan-jalan Sambil Minum..Nah Segelas Kopi