Followers

Selasa, 4 Oktober 2011

Ayam Masak Kunyit

 salam n selamat pagi..resepi tertungak..semalam punya resepi.nak masukkan semalam internet semput so sampai ke malam terus malas nak masukkan.Jadi pagi ni sebelum berpencak silat kat dapur tu kita masukkan dulu n3 ni kan..karang lama-lama lupa terus..semalam masak lauk ni.senang je.malas nak susah-susah..en laling suka je..siap ckp esok masak lagi boleh tak..boleh je sayang..jom la kita tgk resepi.resepi ni pon main campak-campak.Guna mana bahan yang ada dlm peti ais tu..

Bahan-baannya;-)
1/2 ekor ayam
serbuk kunyit secukup rasa
sedikit garam secukup rasa.
sedikit lada sulah
Bahan tumis:-)
Cili Padi
Sedikit Tomato ceri
1 labu bawang besar
1 biji lada merah
1 biji lada hijau
sedikit garam
sedikit gula
sedikit perasa
Cara penyediaan;-)
1. Ayam di potong-potong dan di bersihkan kemudian toskan.
2. Gaulkan dengan serbuk kunyit, serbuk lada sulah, dan garam kemudian goreng hingga kekuningan.
3. Tumiskan bawang dan cili besar kemudian masukkan garam, gula dam sedikit perasa.
4. Masukkan ayam yang telah di goreng tadi…. gaul seketika kemudian angkat dan hidangkan.

2 ulasan:

adda syuhada berkata...

kalau masak ayam cmni pun bleh bertambah gk makan...

fiza damia dahlia berkata...

hehehe...asyik makan je kita ni kan...gurau je...adda mesti rajin masak kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

Recent Posts

Terdapat ralat dalam alat ini

RECENT VISITORS

Jalan-jalan Sambil Minum..Nah Segelas Kopi