Followers

Isnin, 16 Mei 2011

Roti John Sedap


Hai..hai..hai....Minum apa petang nie..meh saya jamu dgn roti john nie..Mudah je nak buat..selalunya dapat beli kat pasar malam atau bila bulan puasa je kan..ni resipi mudah saya bagi.resepi asal saya dapt dari my resipi..Saya ubah sikit..Memang sedap dan puas hati la makan roti john ni..Klalau beli kat pasar malam ayam atau dagingnya tak rasa.Bila buat sendiri terasa ayam n dagingnya..Jom tengok bahan-bahan kat bawan nie...

Bahan-bahannya:-)
6Biji Roti Hot Dog
3Biji Telur
1/4Bawang Besar
1Ulas Bawang Putih
80Gram Daging @ Ayam
1/2Sudu Besar Serbuk Kari
Garam
Lada Sulah
Minyak
Manyonis n Cili Sos 
Timun
Cara-caranya:-)
-Blander bawang besar dan bawang Putih.
-Panaskan minyak dan tumis bahan blander dan masukkan serbuk kari.
-Masukkan daging @ayam dan letakkan garam secukupnya.Masak sehingga daging masak.bila daging telah masak toskan daging supaya lebihan air keluar.
-Belah roti jangan sampai putus.
-Masukkan telur kedalam dading yang telah ditoskan airnya.Gaul sebati.
-Panaskan kuali leper atau kuali non stik letak bancuhan telur dan daging tadi dan letakkan roti diatas telur tadi.Tunggu bahagian bawah tu masak dan garing.
-Bila telah masak  angkat dan letaklah timun,kemudian letak mayonis dan cili sos.Siap di makan..
Ayam Yg telah dimasak




.....................fiZa DaMia YummY................

1 ulasan:

nor lihana hani berkata...

sedapnya.. nk cuba nanti..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

Recent Posts

Terdapat ralat dalam alat ini

RECENT VISITORS

Jalan-jalan Sambil Minum..Nah Segelas Kopi