Followers

Sabtu, 14 Mei 2011

Mee Hoon Goreng Tak Cukup



Salam tengahari sume...Ni makan pagi kita org anak beranak ...tadi...mee hoon goreng yang tak sukup sifat.boleh la dari tak ada makan kan..kelang kabut buka peti air nak wat mee hoon ni tak de ape 2 plk.Jadi saya capai je la apa yg ada..sayur tok sah cakap la yg ada tauge dgn carot je.Hentam je la labu..main campak je..Tgk kat asbox ada nugget mia pon bedal je la jadikan bahan.nak letak isi ayam dah tak sempat.beku lagikan ayam tu..jom la tgk mee hoon yg tak seberapa nie..
 Bahan-bahan:-)
1Bungkus mee hoon-Rendam
5Ulas Bawang Merah-Tumbuk
2Ulas Bawang Putih-Tumbuk
1Gengam Ugang Kering-Rendam
1/2Batang Carot-Hiris Halus
1Biji Cili Benggala-Hijau-Klu ada warna lain boleh letak je saya tak ada
3Sudu Cili Mesin
5Keping Nugget-Potong Kecil
1Mangkuk Kecil Tauge
1Biji Telur
1/2Cawan Kicap Manis


Bahan Hiasan
Daun Sup
Bawang Goreng


Cara-caranya:-)
-Panaskan minyak tumis bahan tumbuk hingga garing dan masukkan kicap.kemudian masukkan nugget dan kacau lagi.selepas itu masukkan telur biar masak sikit dan letak mee hoon kacau rata.
-Selepas mee hoon rata masukkan carot,cili benggala dan sedikit garam dan kacau rata.
-Bila telah masak hiaslah dgn daun sup dan bawang goreng..
                                 

                                          .........................fIZa DaMia YummY.......................

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

Recent Posts

Terdapat ralat dalam alat ini

RECENT VISITORS

Jalan-jalan Sambil Minum..Nah Segelas Kopi