Followers

Rabu, 25 April 2012

Steak sempoi a.k.a malas


Salam petang sume....hohohoho...panas...panas...panas....apa yang panas.Cuaca memang panas.Isu orang yang suka dok cedok hask orang lain...Bukan rakan-rakan blogger yg dah lama  berblog  je kena.saya yang  populer ni pon kena jugak.Memang sakit hati bila apa usaha  tiik peluh kita buat orang yang tak bertanggungawab sesuka hati je amik.Apa-apa pon yang kita nak kongsikan sepatutnya mina izin dahuu.Macam kita masuk rumah orang kan mesti bagi salam.Takkan main redah je masuk rumah org.Kita manusia ada adanya.Tak kira bangsa sume ada adat.Kes curi mencuri hak orang ni memang tak habis  klu nak di bincangkan...

Okey la cukup la cerita hal org dok cilok hak orang ni.jom kita sambung resepi kita kat bawah ni.Resepi hasil ilham ayah saya.Dia kalau buat memang sedap.Peberat kami sekeluarga la.jom kita intai2 resepi kat bawah.




Resepi Asal:Ayah saya

resepi ikut suka hatimkorang la ye.main agak je.

Bahan-bahan:
Kentang -potong panjang
Telur-goreng
Sosej-goreng
Buger Daging @ Ayam-goreng
1Biji Baang Besar-hiris
2Ulas Bawang putih-cincang halus
1Tin Kacang pangang
1Tin Kacang peas
Sedikit lada hitam
Garam
Gula
1sudu teh cuka
Sos tomato
Sos cili



Cara-caranya:
-Goreng sume bahan sosej,buger,kentang n telur
-Tumis bawang besar,bawang putih.bila dah wangi masukan semua bahan2 lain.tunggu hingga mendidih.cili sos n tomato sos tu agak2 la.agak2 kuah tu pekat sikit.kacang peas tu masukkan air dlm tin sekali...


2 ulasan:

ummiaisyah berkata...

salam kenal fiza...
nampak sedap steak tu walopon empoi....
skrag mmg musim panas..orag panas..cuaca pon panas...heheheh

fiza damia dahlia berkata...

salam ummiaisyah...hehe....sume panas yek...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

Recent Posts

Terdapat ralat dalam alat ini

RECENT VISITORS

Jalan-jalan Sambil Minum..Nah Segelas Kopi