Followers

Selasa, 9 Ogos 2011

Muffin Coklat

 Assalammualaikum...Lamanya menyepikan diri..Tetiba semalam teramatlah kesiankan anak ku si mia ni..Mama kakak nak kek.Nak dijadikan satu cerita la.Saya tengok chanel AFC kat astro tu..cheaf tu buat kek.Mia boleh cakap ermmm...sedapnya kek tu..Mamanya yang tak sampai hati kesian pulak tengok anaknya cakap mcm tu..Jadi mama yang memangnya malas apa lagi buat kerja mudah la kan..Dari mia nak kek yang besar tu.Mamanya buat muffin yang kecil-kecil je..Jadi la tu kan nak.Mama menag tengah malas nie..Resepi asal dari ratu muffin kita la kan izah daut.Izah mintak izin yek cnp kat cini..
 Bahan-bahannya:-)

Bahan-bahan A
 2 cawan tepung 
1 1/4 cawan serbuk koko 
2 sudu kecil baking powder
2 sudu kecil soda bikarbonate
3 sudu teh nescafe
sedikit garam

Bahan-bahan B
 2 cawan gula kastor 
1 cawan minyak masak
1 cawan susu cair (atau susu segar)
3 biji telur
1-2 sb oren sunquick 

Bahan-bahan C
 3/4 cawan air panas


Cara-caranya:-)
  • Campurkan semua bahan-bahan B dan letak ketepi.
  •  Ayakkan tepung bersama serbuk koko, baking powder dan soda dan campurkan semua bahan A di dalam mangkuk besar. 
  • Masukkan bahan B ke dalam A dan kacau rata.
  •  Kemudian akhir sekali masukkan air panas ke dalam adunan tadi dan gaul rata. Ceduk ke dalam muffin cup dan bakar pada suhu 175 C selama 20 minit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

Recent Posts

Terdapat ralat dalam alat ini

RECENT VISITORS

Jalan-jalan Sambil Minum..Nah Segelas Kopi