Followers

Jumaat, 26 Ogos 2011

Muffin cekelat lagi

Salam ramadhan yang ke 26 hari nie.Selamat berpuasa dan selamat menjalani ibadah puasa semua.Tinggal beberapa hari je kita nak berpuasakan..Insyallah kita akan memasuki bulan syawal..Selamat hari raya dari saya sekeluarga..Ok kali nie nak cite sikit pasal muffin cekelat nie.Biasa la resepi dari ratu muffin kita..cik izah daut kita la kan yang populer dengan muffin tu kan..Ok muffin ni resepinya boleh dapat kat sini..tapi tuan anah ke daun mintak maap la ye.Pepandai menambah dengan yourgat.Tapi yang lain masih sama dengan resepi asal..Jom layan bahan-bahan kat bawah..

Bahan-bahannya:-)

Bahan-bahan A
 2 cawan tepung gandum
1  cawan serbuk koko 
2 sudu kecil baking powder
2 sudu kecil soda bikarbonate
3 sudu teh nescafe
sedikit garam

Bahan-bahan B
 1 1/2 cawan gula kastor 
1 cawan minyak masak
1 cawan susu cair (atau susu segar)
3 biji telur
4Sudu Yougat

Bahan-bahan C
 3/4 cawan air panas

Caranya:-)
  • Campurkan semua bahan-bahan B dan letak ketepi. 
  • Ayakkan tepung bersama serbuk koko, baking powder dan soda dan campurkan semua bahan A di dalam mangkuk besar. 
  • Masukkan bahan B ke dalam A dan kacau rata.
  •  Kemudian akhir sekali masukkan air panas ke dalam adunan tadi dan gaul rata.
  •  Ceduk ke dalam muffin cup dan bakar pada suhu 175 C selama 20 minit.


3 ulasan:

Naz berkata...

Assallamualaikum Fiza.. Rajinnya bulan puasa buat muffin.. Gebuss lak tu...

AZLITA AZIZ berkata...

SELAMAT HARI RAYA
Maaf Zahir dan Batin

Dari
Azlita
Masam Manis

fiza damia berkata...

kak naz ada member oder..tu yg rajin tu.klu tidak tak buat kot.hehe

kak azlita aziz selamat hari raya maaf zahir batin..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

Recent Posts

Terdapat ralat dalam alat ini

RECENT VISITORS

Jalan-jalan Sambil Minum..Nah Segelas Kopi