Followers

Isnin, 11 Julai 2011

Muffin ala kenny rogers

 Assalammualaikum n selamat pagi semua..emmm dah berapa hari tak masukkan n3 yek...Kesian korang kan.Hari n ie saya buat muffin vanilla kenney rogers.Ni disebabkan mia sukka sangat dengan muffin nie..Minggu lepas saya pegi jusco..Kita orang g makan kat kenny rogers.Biasalakan kenny rogers kan terkenal dengan muffin yang popular tu dan sedap pulak tu..Muffin nya lembut je..Sedap je bila kita makan..Bayangkan mia boleh makan 4biji muffin ni..Tu la bila balik rumah buat lagi mummin nie..Bayangkan muffinnya tu 4 biji harganya rm11.90..Mahalkan..Bila buat sendiri puas la makan..Mia siap berulang-ulang makannya..Tq pada tuan resepi asal suhaila .Jom la kita tengok bahan-bahannya.

Bahan-bahan 

  • 8 tbsp mentega, dicairkan
  • 4 cawan tepung gandum
  • 2 cawan gula
  • 2 cawan susu segar
  • 4 tbsp baking powder
  • 1 tsp garam
  • 2 biji telur
  • 1 tbsp esen vanilla


 Cara-cara

  • Gaulkan kesemua bahan hingga sebati.
  • Isikan adunan tadi kedalam bekas muffin.
  • Bakar selama 20minit/180C.


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

Recent Posts

Terdapat ralat dalam alat ini

RECENT VISITORS

Jalan-jalan Sambil Minum..Nah Segelas Kopi