Followers

Jumaat, 3 Jun 2011

Sambal Udang n Petai

 Salam jumaat yang indah kawan-kawan ku mahu yang kenal atau pon dialam maya..Hari ni en.somi minta masakkan sambal udang dgn petai..Memang peberat dia lakan.Walaupon tak boleh makan seafood nak jugak.Tunggu je la jap lagi  lepas makan mesti menggaru mcm kera..wakakaka..sore papa..Saya ni sume bedal je.Tak ada alahan..semua boleh makan..Alhamdulilah la..
Sumber:-)fiza damia


 Bahan-bahan:-)
Udang Sederhana-Buang kulit
Petai
1Biji Bawang Besar-Potong Bulat
4Ulas Bawang Merah-Tumbuk
2Ulas Bawang Putih-Tumbuk
1/2Inci Halia-Tumbuk
1/2Inci Belacan-Tumbuk
1Cawan Cili Mesin
Air Asam Jawa
Garam
Gula Merah




Cara-caranya:-)
-Tumis bahan tumbuk hingga garing.Kemudian masukkan cili mesin tumis lagi..
-Masukkan udang dan kacau lagi.Kemudian masukkan petai.Jika terlalu kering masukkan sedikit air.
-Selepas itu masukkan gula merah n garam.Masukkan juga bawang besar.Kacau sekejap dan boleh lah dihidangkan...

2 ulasan:

Amie berkata...

assalamualaikum fiza,
masak sambal petai ye... kak amie pun masak petai juga hari ni.....salamkenal, kak amie dah follow yea..

fiza damia berkata...

waalaikumsalam..salam kenalan kak...tq sudi follow..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

Recent Posts

Terdapat ralat dalam alat ini

RECENT VISITORS

Jalan-jalan Sambil Minum..Nah Segelas Kopi