Followers


Isnin, 9 Mei 2011

Mother Day's cake pelangi

Hai  assalammualaikum sume..Hmmmm..sebelum terlupa nak ucap selamat hari ibu kepada mak saya mimi bt hassan n mak mentua saya umi kalsom bt darus,juga tak lupa untuk semua ibu2 diluar sana.selamat hari ibu...Jadi lah ibu yg baik kepada anak-anak kita,anak yg solehah kepada ibu kita dan isteri yg baik serta sentiasa memelihara peribadi dan kesucian kita kepada suami..Kek ni saya buat semalam untuk insan2 tersayang..1 untuk mak saya dan 1 untuk mak mentua saya.Penat reunion semalamnya tak habis lagi...Tak pe janji mak saya seronok dpt kek nie..Tq juga untuk adik saya farah damia yang menolong menconteng kek ini...nak resepi tak..jom tgk gambaq dulu.... 
hasil tangan saya dan farah damia.tq dik

To my mum i luv u mak

Dalam kek tu tgk la..kek pelangi





Bahan-bahan:-)
250Gram Butter
200Gram Gula
5Biji Telur
1Sudu Esen Vanilla
10Sudu Susu Fresh Milk
210Gram Tepung Gandum-Ayak
1Sudu Teh Balking Powder




Cara-caranya:-)
-Panaskan oen pada suhu 180c.Pukul butter dgn gula hingga sebati dab adunan menjadi kembang serta kembang.
-Masukkan telur sebiji demi sebiji kedlm adunan sambil pukul sebati.
Masukkan esen vanilla dan pukul lagi.
-Masukkan tepung yg telah dia ayak bersama balking powder sedikit demi sedikit berselang seli dgn susu.Kacau adunan mengunakan spatula dgn cara kaup balik.
-Bahagikan adunan ke beberapa bahagian untuk mendapatkan warna.
-Untuk kek ini saya buat 2 adunan untuk mendapatkan banyak warna..
-Masukkan dlm loyang dan masukkan adunan berselang seli.
-Bakar pada suhu 180c selama 45minit atau hingga masak...




                                .....................fiZa DaMia YummY...............................




To my mum in low

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

RECENT VISITORS

Jalan-jalan Sambil Minum..Nah Segelas Kopi