Followers

Sabtu, 16 April 2011

Semalam punya cite.hahaha dah habis masuk perut..


Salam petang sume...Hahahaha nie sebenarnye cite semalam punya...Lamabt masuk n3.huhuhu..dah masuk perut dah pon..Al maklum la semalam tak berapa nak sihat cikit.Tapi semalam tak lalu makan.Tgk dlm peti ais ada cili bengala.Rasa mcm nak mkn piza.Ok la tu kot sosej ada ape lagi dlm tak larat tak larat tu buat jugak la.nak makan punya pasal...Bolen la si mia mkn jugak...Meh kita tk bahan-bahan tuk buat mini pizza nie..



Dah tak sabar nak ngap mini piza nie..



Dah kena ngap.pelahap betul la.huhuhu.. 
Bahan-bahan:-)
Untuk roti:
200gram tepung roti
1sudu gula
sediki garam
1sudu yis kering
125ml air
1sudu butter
1sudu susu tepung 


Bahan-bahan toping:
Cili Bengala merah,hijau dah kuning
sosej-bergantung pada anda nak letak banyak mana
1 biji bawang besar (holland)-potong dadu
cili sos mayonis
keju-cheddar,pamesan atau ape2 je..




Cara-caranye:-)
Untuk roti;
-Bahan-bahan untuk doh pizza di masukkan dlm satu mangkuk dan diuli shingga menjadi doh.rehatkan selama 40-60minit.
-Tutup dgn kain lembap.
-Canai don setebal 0.5cm.cucuk dgn garfu keseluruhan doh tersebut.
-Sapu sedikit cili sos pada doh yg di canai tadi.
-letak lah bahan-bahan toping.hiaslah mengikut kreatifviti anda...
-Bakar selama 10 minit atau hingga masak...




                                              ...........fiza damia yummy......

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

Recent Posts

Terdapat ralat dalam alat ini

RECENT VISITORS

Jalan-jalan Sambil Minum..Nah Segelas Kopi